2013. december 16., hétfő

A harmadik adag mézeskalács + recept


Egy baj van a mézeskaláccsal: túl gyorsan elfogy. Pedig a második adagot már több mint fél kg lisztből sütöttük - meg 30 dkg mézből és 25 dkg margarinból, szóval szép mennyiség lett. A mai sütéssel az a probléma, hogy nagy része ajándéknak ill. karácsonyfadísznek készült. Még a hétvégén sütünk egyszer, aztán az már ki kell hogy tartson karácsonyig...

Viola készítette ezeket a karácsonyfákat, az ő ajándékai lesznek:


Az én gyerekkorom is szaloncukros karácsonyfák közt telt, ennek ellenére a mostani fáinkon nem szokott szaloncukor lenni. Eleinte nem tudatosan választottam a természetes anyagokból készült karácsonyfadíszeket, de egy idő után rájöttem, hogy nem szeretnék csillogó-villogó dolgokat a fára, így a szaloncukor helyett is szívesebben teszek - mert valami finomság mégis legyen rajta - mézeskalácsot. A fenyőével keveredő mézeskalácsillat mostanra pedig már hozzátartozik a karácsonyhoz. És amióta rájöttem, hogy nem csak cukormázzal, hanem magokkal is nagyszerűen lehet mézeskalácsot díszíteni, azóta Emma segít nekem a karácsonyfadíszekben. Ezek az idei karikák is nagyrészt az ő keze munkái:


Az előző blogomon leírtam már egyszer a receptet, ami egyébként a Praktika egy régi számában szerepelt, de most leírom azt a változatot, amit ma ténylegesen sütöttem. Ez a korábbi receptben szereplő adag háromszorosa - itt-ott kissé korrigálva, ill. mivel ma nem volt se itthon se a boltban mézeskalács-fűszerkeverék, a fűszerezése is más.

SÜTÉS UTÁN AZONNAL PUHA, NAGYON FINOM MÉZESKALÁCS

55 dkg liszt (ennyit mérek ki, aztán ált. még szórok, amikor összekeveri a robotgép, mert túl puha)
1 teáskanál szódabikarbóna
2 teáskanál őrölt gyömbér
2 teáskanál őrölt szegfűszeg
3 teáskanál őrölt fahéj
ezeket összekeverem, aztán jöhet a többi:
25 dkg margarin
30 dkg méz
1 tojás sárgája
A kész tésztát fél órára hűtőbe kell tenni. Kisodorni, szaggatni, utána a korábban félretett tojásfehérjével megkenni, majd magokkal (dió, mandula, tökmag, napraforgómag, lenmag, szezámmag stb.) díszíteni.
Légkeveréses sütőben 170 fokon én most átlag 10 percig sütöttem, de a szükséges idő nyilván a mérettől, vastagságtól függ.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése