2013. december 9., hétfő

Mozaikjáték


Az egyik mamának van egy nagyon jó fából készült mozaikjátéka, amit imádnak a lányok. Persze ezer éves, nem lehet már olyat kapni, Trillának is csak egy ilyen kicsi készletet sikerült beszereznie:


Na, ezen veszekedtek ma, mert mindegyik ki akart belőle rakni valamit, és ahhoz nem elég, hogy osztozzanak rajta. Eszembe jutott, hogy a pakolásnál előkerült egy csomó dekorgumi (jó is néha rendet rakni). Az igaz, hogy nem vagyok oda túlságosan a dekorgumiért, nagyon műanyag, sokkal jobban szeretem a természetes anyagokat, de szükség törvényt bont: színes, könnyen vágható és mégis van tartása, szóval kiváló mozaikhoz. Csak kell még hozzá egy vágólap, vonalzó és körkés.


A rombuszokhoz először 2,5 cm széles csíkokat vágtam. Fontos, hogy nem vágtam végig a csíkokat, 0,5-1 cm-rel a lap szélétől megálltam.


A vonalzómon van 60 fokos szögben is segédvonal, így gyerekjáték volt a 2,5 cm széles rombuszokat levágni a csíkokból, amik ugye nem estek szét.


Ahhoz, hogy ezt a szép koszorút kirakhassa Emma, háromszögekre volt szükség.


Minden színből 10-10 rombuszt félbevágtam.


Közben jöttem rá, hogy érdemes a vonalzó alá tenni egy másik dekorgumit is, úgy vízszintesen áll a vonalzó és könnyebb szépen vágni.


Négy dekorgumilapból ilyen sok mozaikunk lett.


Persze nem olyan pontosak az elemek, mint a bolti fajátéknál, de úgy vettem észre, hogy nincs túl nagy jelentősége pár tizedmilliméternek a játék szempontjából.
És ilyen gyorsan, ilyen nagy sikerű játékot még soha nem csináltam :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése