2014. január 7., kedd

Számvirág és Porzó-szorzó


A Számvirág ötletét a neten láttam, de a Porzó-szorzó már saját fejlesztés, vagyis továbbfejlesztés :-)

Számvirág



Viola eddig nem nagyon érdeklődött a számok iránt. Bár lassan 6 éves, nem tudta, melyik szám hogy néz ki, és csak a karácsonyt megelőző hetekben kezdett foglalkozni a témával (az adventi kalendáriumban már bőszen kereste, hogy melyik a következő nap). Gondoltam, segítek neki egy kicsit, ezért karácsonyra elkészítettem neki a Számvirág társasjátékot, amivel nem csak a számok képét tanulhatja meg, de 1-től 5-ig a számokat összeadását is gyakorolja.


Kellett hozzá egy tábla, 2 dobókocka és sok-sok pillangó.

A táblát szürkelemezből készítettem, a jól bevált öntapadós színes papírral fedtem, és ugyancsak öntapadós papírból lyukasztottam rá a virágokat (az általam használt papírokhoz az Éjféli mulatságnál vannak linkek). Ehhez persze szükségem volt egy jó kis virágos lyukasztóra:


25 virág került a táblára, a számokat filccel írtam fel 2-től 10-ig. Megnéztem, hogy ha 1-től 5-ig mindenféle kombinációban összeadom a számokat, mik jönnek ki, és eszerint. Tehát vannak számok, amik többször is szerepelnek.
Ha minden igaz, ezek kerültek fel: 2, 3, 3, 4, 4, 4, 5, 5, 5, 5, 6, 6, 6, 6, 6, 7, 7, 7, 7, 8, 8, 8, 9, 9, 10

A dobókockák fakockából készültek, a sarkukat le kellett csiszolni, hogy jobban guruljanak, és lakkfilccel kerültek rájuk a számok (1-től 5-ig) ill. a virág.


A pillangókat pedig egy normál méretű lyukasztóval színes fotókartonból (270g/nm) lyuggattam. 25-öt mindkét színből, bár annak elég kicsi a valószínűsége, hogy valaki egyet se tudjon letenni, így legalább nem kell rögtön lyukasztanom újra, ha pár darab elkeveredik.

Dobozt nem volt kedvem gyártani, szívesebben varrtam egy kis tokot a játéknak.


Tépőzárral záródik, a hajtókája dupla réteg anyagból van, hogy legyen tartása.


Az egész játék tokkal-vonóval így néz ki:



 

Porzó-szorzó


Emma másodikos, hamarosan jön majd matekból a szorzótábla, így ő hasonló játékot kapott, csak éppen szorzással.



Mivel 10-ig kell tudni majd a szorzótáblát, 4 dobókockára volt szükség, amik hasonlóképpen készültek, mint a számvirágnál. Az egyiken 1-től 5-ig, a másikon 6-tól 10-ig vannak a számok, és mindegyiken van 1-1 pillangó, ami a jokernek felel meg.



A táblára 42 különböző szám került - ezek a számok szerepelnek az iskolában tanult szorzótáblában szorzatként. Mivel több virág kellett, mint a másik játéknál, nagyobb táblára volt szükség, amit muszáj volt a könnyebb tárolhatóság érdekében elfelezni. Az Éjféli mulatságnál leírt módon oldottam meg a tábla ragasztását.


Ehhez 42-42 pillangót lyukasztottam.


Toknak egy zsákot kapott:



És a kész játék:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése