2014. május 13., kedd

Ahogy én sütöm a kenyeret

Áginak küldöm ezt a bejegyzést...

Fogsz egy tálat, amiben majd dagasztod a kenyértésztát (jó esetben ez egy robotgép keverőtálja). Beleteszel egy fél élesztőt (2 g)


 Késsel összekaszabolod az élesztőt (de lehet kézzel morzsolni is, ha a hagyományos módszereket szereted).



Teszel hozzá egy evőkanál cukrot (én itt nádcukrot használtam).


Eresztesz 3,5 dl meleg vizet a csapból, és hozzáöntöd.


Megvárod, míg így felfut az élesztő (közben elindítasz egy mosást):


Teszel hozzá egy teáskanálnyi sót (kb. 5-6 g).


Öntesz hozzá 30 g olajat - és nem baj, ha több löttyen, nem árt neki (ilyenkor már ráállítom a mérlegre a tálat, azért van az olaj is grammban).


Ha egészségesebbet akarsz, 200 g teljes kiőrlésű lisztet teszel...


...340 g sima liszt mellé (de értelemszerűen lehet 540 g sima liszt is, és persze én se mindig ezt az arányt csinálom, leginkább ahogy éppen sikerül öntenem a teljes kiőrlésűs zacskóból, aszerint pótolom ki 54 dekára a másikból).


És jöhet jóbarátom, a Bosch robotgép (itt el lehet menni kicsit porszívózni).


Ha így néz ki a tészta, amikor visszaérek, hintek még hozzá egy kis lisztet, hogy...


...ilyen legyen.


Aztán a belisztezett pulton négyfelé vágom a tésztát,


és ilyen kígyókat sodrok belőle (persze lehet szebbeket is, de minek). Ráteszem őket sütőpapíron a tepsire.


Aztán megfőzöm az ebédet, amíg megkel. A légköri viszonyoktól függ, hogy mennyi idő alatt, ezért nem írok semmit, hogy mennyit kell várni.


Én 200 fokon max. 20 percig sütöm a légkeveréses sütőben.


Amikor kiveszem a sütőből, leborítom egy konyharuhával, amíg némiképp kihűl - ettől lesz puha, nem szárad ki.


És kész.


Rákaptam erre a formára az utóbbi időben, mert akkora szendvicset lehet aztán belőle csinálni, amekkorát éppen akarsz.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése